♦ 26 kwietnia 2025 (sobota), godz. 16.00 oraz 19.15 ♦
Teatralna wersja wielkiego kinowego hitu obsypanego Oscarami. Historia bohaterów tej opowieści pokazuje, jak różne relacje, mogą wpływać na nas, jak czasem kłamiemy, bo nie umiemy inaczej, albo jesteśmy szczerzy za bardzo, aż do bólu, szukając uwagi, czy prowokując konflikty. Czułe słówka łagodzą trudną relację matki z córką, w której toksyczność miesza się z miłością i potrzebą bliskości. Historia opowiedziana wzruszająco, ale nie ckliwie; momentami refleksyjna, momentami komiczna. Idealny materiał na wspaniałe kreacje aktorskie, które nasza obsada gwarantuje.
„Czułe słówka” (oryginalny tytuł: „Terms of Endearment”) są prezentowane dzięki specjalnej umowie z Broadway Licensing, 440 Park Av. South, 11th Floor, New York, NY 10016, www.brodwaylicensing.com. Prawa autorskie Autora i Tłumaczki do tej sztuki reprezentuje Agencja ADiT.
Obsada: Eliza Rycembel, Aleksandra Popławska, Alicja Czerniewicz, Krzysztof Dracz, Sławomir Holland, Karol Lelek
***
Spektakl Paszty intryguje i wciąga. Reżyser, co mu się chwali, nie usiłuje konkurować z nagradzanym Oscarami hitem filmowym z lat osiemdziesiątych. Tworzy rzecz autonomiczną – balansującą miedzy humorem (znakomita scena rozmowy Garretta z lekarzem), a dramatem wydarzeń – choć równie wzruszającą jak pierwowzór. Uwagę widza koncentruje na dramaturgicznej konstrukcji postaci, a w konsekwencji na uwikłaniu ich w skomplikowane relacje interpersonalne. Rodzina jest tu ujęta systemowo – zachowanie każdego z członków wpływa na pozostałych. Paszta uwypukla niemożność oceny oraz bezsilność w zrozumieniu łączących ludzi więzi, a w rezultacie afektywnych zachowań. „Czułe słówka” pokazują zaburzone więzi i pogubionych bohaterów takimi, jakimi są – w pełnym ludzkim, emocjonalnym wymiarze. I to jest siłą tego przedstawienia.
Marta Żelazowska, „Nowa Siła Krytyczna”
W pierwszej części publiczność często reaguje śmiechem, obserwując utarczki zaborczej matki z córką, a potem początki romansu matki z sąsiadem astronautą. W części drugiej widownia milknie i płacze – tak ma być, ktokolwiek widział „Czułe słówka” z Shirley MacLaine, Debrą Winger i Jackiem Nicholsonem wie, że inaczej nie można(…) aktorzy zademonstrowali kunszt w budowaniu portretów psychologicznych: ekscentrycznej Aurory (matka) w brawurowym wykonaniu Aleksandry Popławskiej (gra na zmianę z Katarzyną Gniewkowską), stłamszonej, ale rogatej Emmy (córka) Elizy Rycembel i zblazowanego smakosza życia Garreta (astronauta) Krzysztofa Dracza. Umiejętne skróty i umowne znaki teatralne, sugestywna ilustracja muzyczna Tomasza Jakuba Opałki i scenografia Aleksandry Szempruch tworzą mikroswiat, w którym uczucia wchodzą na najwyższe obroty. Ulega im publiczność, a pomaga w tym umiejętnie dozowany mały realizm i szczypta melodramatyzmu. Pierwszorzędna robota.
Tomasz Miłkowski, „Przegląd” nr 30/2024
Czas trwania: 120 minut z przerwą
Bilety: 180 zł (rząd I-IV), 160 zł (rząd V-XIV)
bezpłatny transport ATM w dniu spektaklu
- odjazd z Centrum (Opera/Hotel Monopol) ok. godz. 15.00 i 18.15*
*Ze względów organizacyjnych autokar
może odjechać z opóźnieniem 10-15 min.
Do przyjazdu autokaru na Scenę na Bielanach
spektakl nie rozpocznie się.
- odjazd z ATM Scena na Bielanach ok. godz. 18:30 i 21:30